31. Overmidts in de Nederlanden tweederley sprake ghebruyckt
wordt, de duytse ende de walsche, so is goetghevonden dat de
ghemeynten deser beyder spraken hare bijsondere kerckenraden,
classicale vergaderinghen ende particuliere synoden hebben ende
houden, dogh soo de ghemeynten van d’eene ofte d’andere sprake
alle hare particuliere synoden willen tesamen roepen, dat sullen
sij moghen doen.18
Wel verstaende dat in sulcke versamelinghen van de eene sprake
alleene niet van hetghene dat in den handel der ceremonien
kerckelicker regieringhe ende ander swaren saken in desen synode
besloten is, verandert en worde, maer, soo men acht datter
eenighe veranderinghe van nooden is, deselve sal in den nationali
synodo beyder spraken gheschieden.
Ende soo het gheviele dat de nationalis synodus van weghen der
noot voor den ghewoonlicken tijt moeste beroepen sijn, soo sullen
twee classen, van elcker spraken eene, aen twee particuliere
synoden schrijven, opdatse verordineren moghen wanneer ende waer
de generale synodus ghehouden sal worden.
18 De synode bestendigt wat in werkelijkheid reeds zich ontwikkeld had, vgl. het protest van de classis Keulen, Rutgers, a.w., blz. 310.